Lojistik & Logistics

lojistik logistics

Siz kendizi imalat ve pazarlamaya kanalize edin lojistik bizim işimiz.

  • Lojistik ürünlerin veya hizmetlerin üretim bandından son tüketiciye ulaştırılana kadar ki operasyonlar bütünüdür. Günümüzde lojistik sadece nakliye olarak algılanıyor olsa da lojistik nakliyenin dışında malzemelerin toplanması, işlenmesi, paketleme, etiketleme işlemlerinin yapılması, stok yönetimi iç ve dış dağıtımı içermektedir. Bunlara bakıldığında lojistik bir sistem içerisinde gerçekleştirilmekte olup bahsedilen bütün süreçlerin birbirleri ile bağlantılı olduğu gözden kaçırılmamalıdır. Dolayısıyla lojistik operasyonlarının düzenli ilerleyebilmesi için tüm süreçlerin aksamadan işlemesi gerekir. Göztepe Lojistik olarak sistem bütünlüğünü sağlayıp kusursuz hizmet vermek azmindeyiz. Taşımacılık/nakliyat operasyonlarında ise işlerin aksamadan devam edebilmesi için süreçte yer alan personelin işlerinde uzman olması gerekir. Depo yönetimi konusunda deneyimli personelin bulunmasının yanında, konsolidasyon, palet bozma türü işlerde tecrübeli olunmalı ve operasyonun her sürecinde müşteri doğru bilgilendirmelidir.
  • Göztepe Lojistik olarak sizlere kusursuz hizmet üretebilmek adına yaptığımız işin öneminin farkında ve sürekli kendini yenileme gayreti içinde olan bir şirketiz. Bunun için 2000’li yılların ortasında yıllarca yaptığımız klasik nakliyecilik ve depolama faaliyetinin yanında 3 PL lojistik hizmet üretimi yapmaya karar verdik.
  • Lojistiğin en büyük hedeflerinden birisi istenilen ürünlerin eksiksiz olarak istenilen yerlerde hazır bulundurulmasıdır. Hedef bu olduğunda lojistik firmaları olarak bizlerin işlerini tam zamanında üretim felsefesi dahilinde yapmamız gerekir. Lojistikte Tam Zamanın da üretim uygulandığında; zamanında teslimat, hatasız hesaplandırma, sipariş sürecinde uyum, elleçleme ve taşımacılıkta hasarsızlık ve gereksiz stok fazlalığı bulundurmamaya neden olacaktır. Bu nedenler de bizleri sektörde başarılı yapan en önemli unsurlardır.

Lojistik Araçları

  • Göztepe Nakliyat & Lojistik olarak amacımız bu yönde hizmet verdiğimiz müşterilerimizin kendi öz işlerine daha fazla enerji ve zaman harcayabilmelerine olanak sağlayacak hizmeti, maksimum verim ve optimum fiyatla sunmaktır. Hedefimiz ülkemizde yeni gelişmekte olan bir iş kolunda emeklemekte olan şirketimizi evden eve de olduğu gibi bilinen bir marka haline getirmektir. 3 PL hizmet projeleri, lojistik ekibimiz tarafından şirketinizin lojistik ihtiyacına en uygun kaliteli, verimli, optimum maliyetli projeleri gizlilik prensibiyle hazırlar.

Depolama, Nakliye Ve Dağıtım:

  • Depolama ve sevkiyat bir bütünün birbirinden ayrılamayacak 2 eş parçasıdır. Sorunsuz bir lojistik hizmet sunmak ancak iyi bir ambalajlama/nakliye ve depo içinin depolanacak emtia cinsine göre tasarlanmış uygun depolama sistemleriyle donatılmış olmasıyla mümkündür. Lojistik şirketlerinin yapması gereken 3 PL lojistikte yapsa, ev eşyası lojistiği de yapsa uygun depolama sistemi / düzeneği ve araç üst yapısı kullanmaktır.
  • Nakliye ve dağıtım için kullanılan araçların tümü özmal araçlar olup, taşınacak emtiaya uygun üst yapıdadır.
  • Dagıtım ve lojistik yönetiminin elemanları, her zaman üretim, depolama ve ürünlerin hareketlerine temel olusturur. Geçmişte dagıtım safhasının ilk zamanlarında mamüllerin degisik noktalarda depolanması popüler hale gelmistir. Fakat bu da yeterli olmamıstır, çünkü bu şekilde yüksek maliyetlerle acil tasıma gereksinimleri ortaya çıkar. Bu nedenle, bazı firmalar kendi dagıtım sirketlerini kurmaya baslamıslardı. Fakat unutulmamalıdır ki bazı işleri outsource ediyor olmak size genellikle en uygun maliyeti getirir ve yukarıdaki sloganımızda da belirttiğimiz gibi sizin kendi öz işinize yoğunlaşmanızı ve rekabetinizi kolaylaştırır.

Lojistiğin Tarihçesi:

  • Tarihte lojistik kavramı askerlik ve endüstri yönetiminde ortaya çıkmıstır. Lojistik askeri açıdan, ilk olarak sistem/ürün destegi ile baslamıstır. Bakım planlaması, insan gücü ve personel, ikmal destegi, destek donatımı, teknik veri, egitim ve egitim malzemesi, bilgisayar kaynak destegi, tesisler, ambalajlama, kullanma, depolama, tasıma, gibi lojistik faktörlerin güvenilirlik ve elde edilebilirliginin etkilesimidir.

Lojistik Şirketi Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli:

  • Lojistik sirketleri faaliyetlerini müsteri temeline dayandırmalıdır.
  • İhtiyaca uygun çözüm olacak hizmetler gelistirebilmelidir.
  • Bir lojistik sirketinin vermis oldugu hizmette önemli olan kalitedir.
  • Müsteriye verilen hizmetin kalitesi ve esnekligi göz önüne alınarak maliyetler düsürülmeye çalısılmalı ve müsteri için en uygun düzeye indirilmiş olmalıdır.
  • Verilen hizmetler birbirleriyle grift hale gelmis bir süreci anımsatmalı ve süreçler arasında sürekli bir bilgi transferi islemi gerçekleşmelidir. Bu sekilde birden çok is süreci bir altyapı ile yapılabilir hale gelir.
  • Klasik müsteri tedarikçi firma iliskisinde kısıtlı bir uzmanlık alanı varken üçüncü parti lojistik sirketi müsterilerine daha genis bir uzmanlık ve profesyonel danısmanlık hizmeti de sunmalıdırlar.

Lojistikte Amaç:

  • Lojistikte amaç; firmanın varlığını sürdürebilmesi açısından organizasyonu kalite, fiyat, zaman ve hizmet gibi hayati pazar değişkenliklerine karşı dayanıklı hale getirmektir.
  • İşletme-yönetim literatüründe lojistik, hammadde temininden üretim ortamına, nihai ürünün tamamlanmasından dağıtım kanalları ve müşteriye kadar tedarik zinciri dahilindeki tüm yönetim ve sevk faaliyetlerini sağlamayı amaçlayan bir süreçtir.
  • Modern anlamda lojistik denildiğinde “akış”, “pazar” ve “zaman yönelimli” düşünülmektedir. Bununla birlikte hedef pazarı, tedarik süreçlerini, imalat operasyonlarını ve dağıtım kanallarını rekabet avantajı yaratacak ve sürdürecek biçimde bağlantılı hale getirmek alt hedefler arasındadır.
  • Ayrıca lojistik, satışların artırılması, hizmet seviyesinin iyileştirilmesi ve verimliliğin artırılmasına büyük destek olmaktadır.
  • Lojistik, çok çeşitli alanlardan oluşan bir faaliyetler bütünü olup ilgili bölümlerin ortaklaşa işbirliğini gerektirmektedir.
  • Tasarım ve pazarlamanın lojistik faaliyetlerine en büyük
    etkisi malzeme gereksinimi ve dağıtım ihtiyaçları, kısaca “akış yönetimi” üzerine olmaktadır.

Lojistik Ve Hizmet Kalitesi :

  • Rekabetin çok kırıcı boyutlara ulastıgı günümüz is dünyasında firmalar ürünlerini yada hizmetlerini müsteri istek, ihtiyaç ve beklentilerine uygun bir biçimde konumlandırmaya çalısmaktadır haklı olarak. Ne tip hizmet üretirsem üreteyim nasılsa satarım düsüncesi, zamanla yerini ne kadar kaliteli hizmet üretirsem satabilirim düsüncesine bıraktı. İşletmelerin karsısındaki müsteri profili, gelisen bilgi ve iletisim teknolojileriyle birlikte çok farklı bir görünüm aldı. Müsteri, artık hakkını arayan, kafasında sekillenen ürünü almak isteyen, pazarlık gücü yüksek, sadakat düzeyi çok esnek bir sekilde.
  • Müsteri bir isletmeden bir hizmeti satın almaya karar verdiginde kafasında o hizmeti elde ettikten sonra ulasacagı doyumu tasarlamaktadır. Lojistik Firması olarak biz de müsteri bazında gerçeklesen bu dönüsüm ve degisim karsısında kendi çalısma felsefemizi degistirmek zorundayız.
  • Günümüz isletmeleri gerek üretim sektöründe faaliyette bulunsun gerekse hizmet sektöründe faaliyette bulunsun çalısmalarında maksimum kaliteye ulasmayı amaçlayan birimler haline dönüstürmek zorundadır.
  • Şirket olarak yukarıda yazılı olan tüm metne uygun bir çalışma yapacağımızı ve tümünün bilincinde olduğumuzu bilgilerinize sunarız.